Oikotie loi uuden markkinapaikan keikkatöille

07.04.2017 | Uutiset

Ingressi lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Oikotie Työpaikat on julkistanut uuden, keikkatöitä välittävän Oikotie Keikkatyöt​ -palvelun yhteistyössä SuoraTyön kanssa. Esimerkiksi kotitalouksissa on paljon tekemätöntä työtä, joka on luonteeltaan lyhytaikaista. Epätyypillisten työsuhteiden markkinapaikan luominen on nostettu yhdeksi Suunta-hankkeeksi.

”Tutkimme markkinaa Oikotien näkökulmasta ja totesimme, että suurin haaste on työntekijän palkanmaksu. Sen toteuttaminen olisi vaatinut paljon kehitystyötä. Tässä kohtasivat meidän ja SuoraTyön tarpeet. Heillä oli työnantajavelvollisuuksiin liittyvä infra kunnossa, mutta he kaipasivat markkinapaikkaa”, Oikotie Työpaikkojen johtaja Joonas Pihlajamaa sanoo.

Ensimmäiset viikot on tarkoitus kerätä käyttökokemuksia. Ulkoinen markkinointikampanja käynnistyy huhtikuun jälkipuoliskolla.

Käytännössä työn teettäjä rekisteröityy palveluun ja julkaisee ilmoituksen. Hakemuksia voi vastaanottaa joko puhelimitse tai sähköpostitse. Teettäjä tekee työsopimuksen valitsemansa hakijan kanssa ja palkanmaksu velvollisuuksineen sujuu kätevästi yhdellä maksulla SuoraTyön palvelun kautta. SuoraTyö ottaa palkasta keskimäärin yhden prosentin provision.

Palvelun mahdollisia asiakkaita ovat esimerkiksi kotitaloudet, urheiluseurat, taloyhtiöt ja henkilökohtaisia avustajia tarvitsevat kunnat. Kyse voi olla niin lastenhoidosta, graafisesta suunnittelusta, ikkunanpesusta kuin marjanpoiminnasta.

”Yhdistävä tekijä näissä töissä on työn keikkamainen luonne. Ennen osa näistä töistä on hoidettu pimeästi tai työ on jäänyt tekemättä kokonaan. Pimeässä työssä esimerkiksi työntekijän vakuutukset eivät ole voimassa. Siinä jäävät myös esimerkiksi eläkkeet hoitamatta, joka on pidemmän päälle todella ongelmallista työntekijän kannalta”, tuotepäällikkö Noora Holmström toteaa.

Oikotie on nyt mielen päällä

Oikotiellä on parhaillaan käynnissä laaja Kun aika on -mainoskampanja, joka on tuonut Oikotien etusivulle paljon uutta liikennettä. Oikotien rakentaminen superbrändiksi on Sanoma Digitalin strategian ytimessä.

Sekä Oikotie Työpaikkojen että Oikotie Asuntojen top of mind on noussut kaikkien aikojen korkeimmalle tasolleen. Top of mindilla tarkoitetaan tietyn tuotekategorian palvelua, joka nousee ensimmäisenä kuluttajien mieleen.

”Brändin tunnettuus on noussut tosi paljon. Oikotie on ollut työpaikkojen markkinajohtaja, mutta Kun aika on -kampanjan myötä menimme myös brändisssä Monsterista ohi”, Joonas Pihlajamaa kertoo.

Lanseerauskampanjassa aiotaan hyödyntää Oikotien Kun aika on -brändikampanjaa. Esimerkiksi Oikotien tv-spoteista on leikattu 15 sekunnin spotteja, jotka mainostavat Oikotie Keikkatyöt -markkinapaikkaa.

Talent Lead

Talent Lead

email.osoite@sähköposti.com

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Samasta aihepiiristä