Oikotien mainosfilmi Prize Fighter alkuvuoden Kauden Parhaat Sekunnit tv-mainoskilpailun voittajaksi

19.06.2018 | Uutiset

Alkuvuoden 2018 Kauden parhaat sekunnit -kilpailun voittajaksi valittiin 400 mainoksen joukosta Oikotien Prize Fighter, joka jatkaa Oikotien tuttua Kun aika on -sarjaa. Tuomariston mukaan voittaja on rohkea ja elokuvallisesti toteutettu tarinallinen mainosfilmi, jossa on myös hienosti tunnistettavaa brändäystä.

Kun aika on -konseptin ajatuksena on tarjota ihmisille apua suurissa elämänmuutoksissa ja valintatilanteissa. Jokaisessa tekemässämme kampanjassa olemme pyrkineet tuomaan esiin erilaisia tarinoita ja ihmiskohtaloita. Samalla haluamme keksiä uusia tapoja yllättää katsoja ja nostaa myös kunnianhimoa oman tekemisemme suhteen”, kertoo mainoksen suunnitellut copywriter Antti Tuominen Intohimotoimisto Cassiuksesta.

” Ei ole yhtään liioiteltua sanoa, että suomalaiset rakastavat Oikotien mainontaa. Tämä nyt palkittu mainos on puolueettoman tutkimuksen mukaan kaikista Kun aika on -kampanjoista kaikista pidetyin tarina. Tunnettuus, erityisesti top of mind, on toimialallamme ratkaisevan tärkeässä asemassa, sillä muut liiketoiminnan mittarit, kuten kävijämäärät, yhteydenotot asiakkaillemme ja markkinaosuus seuraavat sitä. ”Kun aika on” on konsepti, jolla markkinajohtajuus saavutetaan. Kaikki tavoitteemme ovat ylittyneet jo moneen kertaan”, sanoo Oikotiestä vastaavan Sanoma Digital Finlandin Marketing & Communications Manager Elina Bono.

Liikkuva kuva ja erityisesti televisio ovat parhaimpia ja tehokkaimpia tapoja kertoa tarinoita sekä välittää tunteita ja sitä kautta vaikuttaa ihmisiin positiivisesti. Oikotien kampanjointi on pohjautunut vahvoihin tunteisiin, joten television rooli on ollut enemmän kuin merkittävä.

”TV on ollut Prize Fighterin ja kaikkien muidenkin Kun aika on -kampanjoiden sydän ja päämedia. Huomioarvomme on ollut jokaisessa lähdössä yli 70 %. TV:n vaikuttavuutta tuettiin vahvasti muilla medioilla: radiolla, netillä ja printillä. Parhaimmillaan nämä mediat toimivat ja suunnitellaan yhdessä, kuten myös Oikotien kampanjoissa”, kertoo Bono.

”Suunnittelijan näkökulmasta tavoitteena on tehdä mahdollisimman kunnianhimoinen ja hieno kokonaisuus. Mutta vasta kun tietää mikä on suuren yleisön vastaanotto ja miten kampanja on toiminut numeroiden valossa, voi arvioida onnistumista kokonaisuutena. Tarinat ovat selkeästi koskettaneet ihmisiä ja menneet ihon alle. Aito ja koskettava palaute on harvinaista aina ja etenkin silloin, kun puhutaan mainonnasta. Siitä pitää muistaa olla kiitollinen”, sanoo Tuominen.

Prize Fighter -mainosfilmin suunnitteli Intohimotoimisto Cassius. Tuotannosta vastasi Otto Tuotanto ja filmin ohjasi Anssi Määttä.

Tuomariston perustelut: Oikotien Prize Fighter on rohkea ja elokuvallisesti toteutettu filmi, joka erottuu muusta kanavilla pyörivästä sisällöstä. Se on rohkea ja tunteikas tarina. Filmi jatkaa Oikotien tuttua Kun aika on -sarjaa ja siinä on hienosti tunnistettavaa brändäystä. Esiintyjät erottuvat, musiikki on edelleen mieleenpainuvaa ja toteutus on elokuvauksellisen laadukas.”

Kauden Parhaat Sekunnit -ohjelma on nähtävissä MTV:n, Nelonen Median, Fox Networks Groupin sekä Discovery Networks Finlandin kanavilla keskiviikkona 27.6. ja torstaina 28.6. Prize Fighter -mainosfilmi on katsottavissa YouTubessa täällä.

 

Samasta aihepiiristä

Suosituimmat tehtävänimikkeet eri toimialoilla

Suosituimmat tehtävänimikkeet eri toimialoilla

Oikotie Työpaikkojen Markkinatieto-sivustolta löytyy mielenkiintoista tietoa muun muassa katsotuimmista työpaikkailmoituksista sekä suosituimmista tehtävänimikkeistä eri toimialoilla. Markkinatieto-sivustolta voi hakea eri toimialojen suosituimmat ja haetuimmat...

Työpaikkailmoitusten määrä reippaassa 40 % kasvussa

Työpaikkailmoitusten määrä reippaassa 40 % kasvussa

Oikotie Työpaikat -palvelussa oli elo-joulukuussa 2017 yhteensä 34 500 työpaikkailmoitusta. Työpaikkailmoitusten määrä on kasvanut 40 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna, jolloin elo-joulukuun ilmoitusten määrä oli 24 560. Rekrytoinnin loppuvuosi 2017 oli vilkas....