Sanoma Digitalin käytäväkeskusteluista kuultua

24.02.2018 | Uratarinat

HRx 2017 -tapahtumassa opittiin uutta ja tavattiin yhteistyökumppaneita

Oikotie Työpaikat oli yhteistyökumppanina Suomen johtavassa HR-alan tapahtumassa. HRx kokosi 500 HR-ammattilaista yhteen verkostoitumaan, keskustelemaan ja inspiroitumaan alan edelläkävijöiden johdolla. Tapahtuman pääteemana oli teknologia ja ihmiset rintarinnan – miten tekoäly, robotiikka, analytiikka ja muut teknologiat muuttavat organisaation toimintaa sekä työn tekemistä. Tapahtumat ovat hyvä tilaisuus tavata yhteistyökumppaneita ja saada alan opit tuoreeltaan.  ”Osallistumme HRx:ään joka vuosi ja aina opin jotain uutta. Tänä vuonna erityisesti Googlen innovaatio-osaston johtajan Mo Gawdatin puheenvuoro, miten ihmisen aivot käsittelevät iloa ja surua, teki vaikutuksen. Uskomatonta mutta totta – onnellisuus voidaan ratkoa algoritmin avulla”, sanoo Oikotie Työpaikkojen myynnin vetäjä Samuli Paavilainen.

Entiset ja nykyiset työntekijät kohtaavat alumnitapaamisissa

Sanoma Digitalissa on rakennettu vahvaa työyhteisöä. Nykyiset ja entiset työtekijät kokoontuvat silloin tällöin alumnitapaamisissa. Tapaamisen ideana on verkostoitua, jakaa ideoita ja kehittää yhteistyömahdollisuuksia myös jatkossa. ”Tavoitteena on, että me voimme olla ylpeitä kaikista meillä töissä olleista ja poislähteneetkin voivat ylpeästi CV:ssä todeta olleensa töissä Sanoma Digitalissa”, liiketoimintajohtaja Marja-Leena Tuomola toteaa.

Mikä Digitalissa työskentelyssä on ollut alumnien mielestä parasta? Ykkösenä vastauksissa nousivat esiin parhaat työkaverit ja hyvänä kakkosena Suomen parhaat palvelut.

Yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta

Oikotie on mukana sekä valtaväestön että vähemmistön elämän isoissa valinnoissa. Kuten Cannes Lions -festivaaleilla kävi selväksi, yritysten täytyy yhä useammin ottaa kantaa, kertoa arvonsa avoimesti ja tuoda ne esiin myös markkinointiviestinnässään. Vastuullisena markkinavaikuttajana Oikotie otti rohkeasti kantaa ja lisäsi tietoisuutta, ettei tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ole itsestään selviä kaikille ja nosti sateenkaaret väreihin etusivullaan, Työpaikoissa, Asunnoissa ja Huuto.netissä. Tempauksella nostettiin Pride esille satojatuhansia kertoja, kun Oikotiellä kävijät näkivät helposti tunnistettavat sateenkaaren värit palvelun eri kohdissa

Kultaa!!!

Oikotien markkinointiosastolla oli syytä juhlaan, kun Oikotien mainos ”Veljekset” palkittiin Voitto-mainoselokuvakilpailussa kultaisella palkinnolla. Tuomariston perustelut kuuluivat näin: ”Veljekset” -mainoselokuvan tarinaan on sisällytetty lähes kaiken ikäisille katsojille tuttu yhteinen ja tunteisiin vetoava kokemusmaailma. Tunnelma on tyylikäs ja ehjä visuaalisia yksityiskohtia ja musiikkivalintoja myöten.”

”Olihan se mieletön hetki, kun Voitto-gaalassa julkistettiin, että meidän mainoksemme voitti Kultaa! Tässä kampanjassa teimme Oikotiellä läheistä yhteistyötä yli osastorajojen, joten suuri Kiitos niin markkinoinnin Suville, Katjalle ja Emmalle kuin muulle Oikotie-väelle. Myös mainostoimistomme Cassius, tuotantoyhtiö Otto, ohjaaja Anssi Määttä ja kuvaaja Kjell Lagerroos tekivät huipputyötä luodessaan tunteisiin vetoavan mainoselokuvan” sanoo Elina Bono Oikotien markkinoinnista.

Katso Oikotien palkittu ”Veljekset” ja muut Oikotien mainokset

We can do it -palkinto

Jaamme kvartaaleittain erityisen hyvin onnistuneelle työntekijälle ”We can do it” -palkinnon. Hienon diplomin lisäksi kvartaalin priimus saa mojovan toimintatonnin bonuksena. Ei ihme, että Katja Kuusenmäki nappasi himoitun palkinnon viime kierroksella itselleen, sillä perustelut palkinnolle olivat huikeat:

Katja Kuusenmäki omalla työllään ja aidolla kiinnostuksellaan nostaa koko markkinointiosaston ammattitaitoa sosiaalisessa mediassa. Hänessä yhdistyy toimenkuvansa vaatima tarkka analyyttisuus että luovuus esimerkillisellä tavalla. Hän optimoi kampanjat ja tuo optimointiin uutta aktiivisesti itsekin kehittyen samalla. Katja nostaa sisällöstä kiinnostavia nostoja niin artikkeleista kuin itse työpaikoistakin löytäen niihin someen sopivan tiiviistetyn näkökulman. Yhteistyö rekrytoinnin liiketoiminnan kanssa toimii saumattomasti. Positiivisen asenteen omaava some-osaaja on pidetty ja arvostettu työntekijä koko organisaatiossa.

Onnea Katja!

Reinot

Oli synkkä ja myrskyinen syksy, kun lähetti toi Sanoma Digitalin toimistolle läjäpäin uusia Reinoja! Eipä aikaakaan kun ne lämmittivät digitalilaisia pitäen varpaat turvassa kovan kiireen keskellä. Klassikkotossuissa laajuutta piisaa ja pehmeä kumipohja tasoittaa tallausta. Kokoja ja värejä on moneen lähtöön, mutta tyylikkäät, ruudulliset harmaat Oikotie-brändätyt Office-Reinot ilahduttivat – ja ei ainoastaan toimistolla vaan eri some-kanavissa! Osalla ei logokoristeet riittäneet ja niinpä jo seuraavana päivänä saimme ihailla erilaisia, tuunattuja tossuja kauniilla yksityiskohdilla. Esim. My Little Ponyt tekivät vaikutuksen. Tässä muutamia esimerkkejä somesta bongatuista kuvista.

#SPRTakeover

Oikotie osallistui #SPRTakeoveriin lainaamalla Oikotie.fi -palvelun etusivun Nälkäpäivä-keräykselle. Sivuillemme tulleet ihmiset kohtasivat Punaisen Ristin Nälkäpäivä-ilmoituksen, jossa heille tarjottiin mahdollisuutta osallistua keräykseen digitaalisen keräyslippaan kautta. Pienellä teolla oli iso vaikutus suuren kävijämäärämme ansiosta. Lisäksi monet työntekijämme innostuivat jakamaan Oikotien osallistumista tärkeään asiaan jälleen ylpeinä työnantajastaan.

Samasta aihepiiristä

Toimenkuvia laidasta laitaan

Toimenkuvia laidasta laitaan

Markkinointi Markkinointiosastollamme työskentelee kovan luokan markkinoinnin ammattilaista, joita yhdistää positiivinen energia, analyyttisuus ja luovuus. Tärkein osa koko digitaalista markkinapaikkaamme on itse kohteet. Markkinoinnin tärkein tehtävä on varmistaa,...